import server mod = server.problems.load_language('python', 'sl') name = 'Ploščina pravokotnega trikotnika' slug = 'Ploščina pravokotnega trikotnika' description = '''\
Program iz prejšnje naloge spremenite tako, da izračuna in izpiše ploščino pravokotnega trikotnika.
Primer uporabe:
Prva kateta [cm]: 3 Druga kateta [cm]: 4 Ploščina = 6.0 cm^2''' no_input_call = ['''\
Tako kot pri prejšnji nalogi za branje uporabimo funkcijo input
Preberemo dve vrednosti in jih shranimo v dve spremenljivki:
a = float(input("Prva kateta: ")) b = float(input("Druga kateta: "))''', '''\
Imeni a
in b
sta spremenljivki (angl. variable).
Spremenljivke uporabljamo, kadar želimo kakšno vrednost shraniti, ki jo bomo
potrebovali kasneje v programu. Imena spremenljivk so lahko poljubno
dolga, v našem primeru bi jim lahko rekli tudi kateta_a
in kateta_b
.
Pri programiranju velja, da izbiramo taka imena spremenljivk,
ki bodo naredila program berljiv.
Ploščina pravokotnega trikotnika je polovica zmnožka obeh katet.
''', '''\p = (a * b) / 2''' ] printing = ['''\
V Pythonu izpisujemo s funkcijo print
.
Če želimo izpisati več elementov,
jih ločimo z vejico. Recimo, da imamo spremenljivko ime
,
ki vsebuje naše ime, potem lahko napišemo:
print("Ime mi je", ime, ".")'''] plan = ['''\
Program razdelimo na tri dele, kot pri prejšnji nalogi:
Verjetno uporabljaš spremenljivko, ki nima vrednosti. Ali v izrazu za izračun uporabljaš napačno spremenljivko? Ali pri izpisu morda poskušaš izpisati napačno spremenljivko?
'''], 'unsupported_operand' : [mod.general_msg['error_head'], mod.general_msg['general_exception'], mod.general_msg['type_error'], '''Verjetni razlog: funkcija input
vrača vrednost tipa niz,
ki jo moramo najprej pretvoriti v tip float
, če želimo z njo računati:
v = float(input(" ...'''], 'final_hint' : [ '''\
Program deluje pravilno!
To pomeni, da znaš prebrati števila in na njih uporabljati matematične operacije.