1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
|
# coding=utf-8
import server
mod = server.problems.load_language('python', 'sl')
name = 'Topologija'
slug = 'Topologija'
description = '''\
<p>Napiši program za izračun dolžine strela s topom (ki brez trenja izstreljuje
točkaste krogle v brezzračnem prostoru, a pustimo trivio). Program od uporabnika
ali uporabnice zahteva, da vnese kot, pod katerim je izstreljen, in hitrost izstrelka. Program naj izračuna in izpiše, kako daleč
bo letela krogla.</p>
<p>Pomoč za fizično nebogljene: s=v<sup>2</sup>sin(2f)/g , kjer je s razdalja,
v hitrost izstrelka, f je kot, g pa gravitacijska konstanta (9,8).</p>
<p>Preveri tole: krogla leti najdalj, če jo izstrelimo pod kotom 45 stopinj.
Poskusi, kako daleč gre pod kotom 45 in kako daleč pod 46 stopinj -- po 45 mora leteti dlje.
Preveri tudi kot 50 stopinj: če pod tem kotom leti nazaj (razdalja je negativna),
si ga gotovo nekje polomil.
<p><i>Opomba: za pravilno delovanje moraš v programu najprej prebrati kot in potem hitrost.</i></p>
'''
eval_expression = ['''\
<p>Dolžino strela dobiš po formuli: s=v<sup>2</sup>sin(2f)/g.</p>''',
'''\
<p>Funkcijo <code>sin</code> dobiš v modulu <code>math</code>, kot smo tam
dobili funkcijo <code>sqrt</code>. Na začetku napiši:</p>
<pre>
from math import *
</pre>''',
'''\
<p>Če <code>sin</code> vrača čudne vrednosti, si
poglej <a href="https://docs.python.org/3/library/math.html">dokumentacijo</a>.
Še posebno pozorno preberi razlago v oklepajih.
Do dokumentacije lahko dostopaš tudi z ukazom <code>help</code>:</p>
<pre>
help(sin)
</pre>
'''
]
printing = ['''\
<p> V Pythonu izpisujemo s funkcijo <code>print</code>.</p>''']
plan = ['''\
<p>Plan sledi že znani strategiji: preberi vrednosti – izračunaj – izpiši.</p>''',
eval_expression,
printing
]
hint = {
'eval_expression': eval_expression,
'printing': printing,
'radians': ['''\
<p>Poskusi <code>sin(30)</code>. Zakaj je rezultat negativen?</p>''',
'''\
<p>Vse triginometrične funkcije sprejemajo kot v radianih in ne v stopinjah.</p>''',
''' <p>V stopinjah ima cel krog 360°, v radianih pa 2*pi. </p>''',
''' <p>Formula za pretvorbo med stopinjami in radiani je: </p>
<pre>
kot_rad = kot * 2 * pi / 360
</pre>
'''],
'betterg': '''Konstanta g naj ima vrednost 9.8''',
'name_error' : [mod.general_msg['error_head'], mod.general_msg['general_exception'],
mod.general_msg['name_error'], '''
<p>Verjetno uporabljaš spremenljivko, ki nima vrednosti. Morda v računu ali pri izpisu?</p>'''],
'sin_error' : [mod.general_msg['error_head'], mod.general_msg['general_exception'],
mod.general_msg['name_error'], '''
<p>Za uporabo funkcije <code>sin</code> je potrebno prej uvoziti modul <code>math</code>:
<code>from math import *</code> ali <code>import math</code>. '''],
'unsupported_operand' : [mod.general_msg['error_head'], mod.general_msg['general_exception'],
mod.general_msg['type_error'], '''
<p>Verjetni razlog: funkcija <code>input</code> vrača vrednost tipa niz,
ki jo moramo najprej pretvoriti v tip <code>float</code>:</p>
<pre>
v = float(input(" ...
</pre>
'''],
'type_error' : [mod.general_msg['error_head'], mod.general_msg['general_exception'],
mod.general_msg['type_error'], '''
<p>Verjetni razlog: funkcija <code>input</code> vrača vrednost tipa niz,
ki jo moramo najprej pretvoriti v tip <code>float</code>:</p>
<pre>
v = float(input(" ...
</pre>
'''],
'final_hint' : [
'''\
<p>Odlično, program deluje pravilno! <br>
Če želiš izvedeti še kaj več o <a href="https://en.wikipedia.org/wiki/Topology
">topologiji</a> ... </p>''']
}
|