diff options
Diffstat (limited to 'python/problems/introduction-fkkt/area_of_a_triangle/sl.py')
-rw-r--r-- | python/problems/introduction-fkkt/area_of_a_triangle/sl.py | 93 |
1 files changed, 93 insertions, 0 deletions
diff --git a/python/problems/introduction-fkkt/area_of_a_triangle/sl.py b/python/problems/introduction-fkkt/area_of_a_triangle/sl.py new file mode 100644 index 0000000..7f7a48d --- /dev/null +++ b/python/problems/introduction-fkkt/area_of_a_triangle/sl.py @@ -0,0 +1,93 @@ +import server +mod = server.problems.load_language('python', 'sl') + +name = 'Ploščina pravokotnega trikotnika' +slug = 'Ploščina pravokotnega trikotnika' + +description = '''\ +<p>Program iz prejšnje naloge spremenite tako, da izračuna in izpiše ploščino pravokotnega trikotnika.<br/> +Primer uporabe:</p> +<pre> +Prva kateta [cm]: 3 +Druga kateta [cm]: 4 +Ploščina = 6.0 cm^2 +</pre> +''' + +no_input_call = ['''\ +<p>Tako kot pri prejšnji nalogi za branje uporabimo funkcijo <code>input</code></p>''', + '''\ +<p>Preberemo dve vrednosti in jih shranimo v dve spremenljivki:</p> +<pre> + a = float(input("Prva kateta: ")) + b = float(input("Druga kateta: ")) +</pre>''', + '''\ +<p> Imeni <code>a</code> in <code>b</code> sta spremenljivki (angl. variable). +Spremenljivke uporabljamo, kadar želimo kakšno vrednost shraniti, ki jo bomo +potrebovali kasneje v programu. Imena spremenljivk so lahko poljubno + dolga, v našem primeru bi jim lahko rekli tudi <code>kateta_a</code> in <code>kateta_b</code>. + Pri programiranju velja, da izbiramo taka imena spremenljivk, + ki bodo naredila program berljiv. </p> + ''' +] + +math_functions = ['''\ +<p>Ploščina pravokotnega trikotnika je polovica zmnožka obeh katet.</p>''', + '''\ +<pre> +p = (a * b) / 2 +</pre>''' +] + +printing = ['''\ +<p> V Pythonu izpisujemo s funkcijo <code>print</code>. </p>''', + '''\ +<p>Če želimo izpisati več elementov, +jih ločimo z vejico. Recimo, da imamo spremenljivko <code>ime</code>, +ki vsebuje naše ime, potem lahko napišemo:</p> +<pre> +print("Ime mi je", ime, ".") +</pre>'''] + +plan = ['''\ +<p>Program razdelimo na tri dele, kot pri prejšnji nalogi:</p> +<ol> + <li>Preberi vrednosti katet (a,b = ?)</li> + <li>Izračunaj ploščino trikotnika p (p = …)</li> + <li>Izpis ploščine trikotnika (print … )</li> +</ol> +''', + no_input_call, + math_functions, + printing] + +hint = { + 'no_input_call': no_input_call, + + 'math_functions': math_functions, + + 'printing': printing, + + 'name_error' : [mod.general_msg['error_head'], mod.general_msg['general_exception'], + mod.general_msg['name_error'], ''' + <p>Verjetno uporabljaš spremenljivko, ki nima vrednosti. Ali v izrazu za izračun + uporabljaš napačno spremenljivko? Ali pri izpisu morda poskušaš + izpisati napačno spremenljivko?</p>'''], + + 'unsupported_operand' : [mod.general_msg['error_head'], mod.general_msg['general_exception'], + mod.general_msg['type_error'], ''' +<p>Verjetni razlog: funkcija <code>input</code> vrača vrednost tipa niz, +ki jo moramo najprej pretvoriti v tip <code>float</code>, če želimo z njo računati:</p> +<pre> +v = float(input(" ... +</pre> +'''], + + 'final_hint' : [ + '''\ +<p>Program deluje pravilno! <br> +To pomeni, da znaš prebrati števila in na njih uporabljati matematične operacije. +</p>'''] + +} |