1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
|
# coding=utf-8
import server
mod = server.problems.load_language('python', 'sl')
name = 'Pitagorov izrek'
slug = 'Pitagorov izrek'
description = '''\
<p>Napiši program, ki uporabnika vpraša po dolžinah katet pravokotnega trikotnika in
izpiše dolžino hipotenuze. '''
no_input_call = ['''\
<p>Tako kot pri prejšnji nalogi za branje uporabimo funkcijo <code>input</code></p>''',
'''\
<p>Preberemo dve vrednosti in jih shranimo v dve spremenljivki:</p>
<pre>
a = float(input("Prva kateta: "))
b = float(input("Druga kateta: "))
</pre>''',
'''\
<p> Imeni <code>a</code> in <code>b</code> sta spremenljivki (angl. variable).
Spremenljivke uporabljamo, kadar želimo kakšno vrednost shraniti, ki jo bomo
potrebovali kasneje v programu. Imena spremenljivk so lahko poljubno
dolga, v našem primeru bi jim lahko rekli tudi <code>kateta_a</code> in <code>kateta_b</code>.
Pri programiranju velja, da izbiramo taka imena spremenljivk,
ki bodo naredila program berljiv. </p>
'''
]
math_functions = ['''\
<p>Dolžina hipotenuze je kvadratni koren vsote kvadratov katet.</p>''',
'''\
<pre>
c = sqrt(a**2 + b**2)
</pre>
<p>Dvojni znak za množenje ** je potenciranje. Funkcija <code>sqrt</code>
izračuna kvadratni koren. ''',
'''\
Funkcija <code>sqrt</code> ni vgrajena v Python,
temveč se nahaja v ločenem matematičnem modulu oz. zbirki matematičnih funkcij.
Da bi lahko dostopali do teh funkcij, moramo ta modul najprej uvoziti:</p>
<pre>
from math import *
</pre>
<p>Poleg funkcije <code>sqrt</code> matematični modul vsebuje še vrsto
uporabnih matematičnih funkcij, kot so: log, exp, trigonometrične funkcije, itd.</p>
''']
printing = ['''\
<p> V Pythonu izpisujemo s funkcijo <code>print</code>. </p>''',
'''\
<p>Če želimo izpisati več elementov,
jih ločimo z vejico. Recimo, da imamo spremenljivko <code>ime</code>,
ki vsebuje naše ime, potem lahko napišemo:</p>
<pre>
print("Ime mi je", ime, ".")
</pre>''']
plan = ['''\
<p>Program razdelimo na tri dele kot pri Fahrenheitih:</p>
<ol>
<li>Preberi vrednosti katet (a,b = ?)</li>
<li>Izračunaj dolžino hipotenuze c (c = …)</li>
<li>Izpis dolžine hipotenuze (print … )</li>
</ol>
''',
no_input_call,
math_functions,
printing]
hint = {
'no_input_call': no_input_call,
'math_functions': math_functions,
'printing': printing,
'name_error' : [mod.general_msg['error_head'], mod.general_msg['general_exception'],
mod.general_msg['name_error'], '''
<p>Verjetno uporabljaš spremenljivko, ki nima vrednosti. Ali v izrazu za izračun
uporabljaš napačno spremenljivko? Ali pri izpisu morda poskušaš
izpisati napačno spremenljivko?</p>'''],
'unsupported_operand' : [mod.general_msg['error_head'], mod.general_msg['general_exception'],
mod.general_msg['type_error'], '''
<p>Verjetni razlog: funkcija <code>input</code> vrača vrednost tipa niz,
ki jo moramo najprej pretvoriti v tip <code>float</code>, če želimo z njo računati:</p>
<pre>
v = float(input(" ...
</pre>
'''],
'final_hint' : [
'''\
<p>Program deluje pravilno! <br>
To pomeni, da znaš uporabljati matematične funkcije, ki so v modulu
<a href="https://docs.python.org/3.5/library/math.html"><code>math</code></a>.
Tekom tega sklopa si bomo pogledali še modula za delo z nakjučnimi števili in za delo s časom. </p>''']
}
|